22 juli, 2011

Individuals AIFW

Hey Ladies (and gentlemen?),


Ik ben weer terug van vakantie, dus ik kan weer volop gaan bloggen :)
Tijdens de Amsterdam International Fashion Week (AIFW) heb ik de show van Individuals gelopen. Misschien vinden jullie het wel leuk om te lezen hoe dat precies gaat, dus hier een artikel over de Individuals show!


Backstage bij Individuals. 
Van links naar rechts: Macha (Fresh MM), Charlotte K. (Fresh MM), Nicky (?) en Annemarie (Fresh MM)
Foto: Team Peter Stigter (www.teampeterstigter.com)

8.00 Om 8 uur 's ochtends moesten we al aanwezig zijn. De show zelf was om 3 uur, je moet er altijd lang van tevoren zijn. Bij mijn vorige 2 shows hoefden we er (maar) 4 uur van tevoren te zijn, maar dit is natuurlijk een grotere en belangrijkere show. Meer modellen, meer kleding, er moet dus meer geregeld worden. Tussen 8 uur en 8.40 konden we aan de tafels zitten en wat drinken pakken.

8.40 (ongeveer) werden we naar de backstage geroepen. We kregen een uitleg van het principe van de show. Het principe was dat iedereen een individu is, dus alles was daarop afgestemd. Niet iedereen had dezelfde make-up, dezelfde look, hetzelfde haar. De kleding was afgestemd op wat ze aan de hand van je foto's verwachtten dat je persoonlijkheid was. Heel individueel dus! 
De kleding hing aan rekken met foto's van de outfit erop en foto's van het model. Bij mij was er een fout gemaakt, ze hadden de foto's van een andere Charlotte van Fresh gekozen, dus dat zorgde voor wat gedoe. Je moest je eigen rek gaan zoeken en daar blijven staan. Dan komt er een dresser naar je toe en word alles door gepast. Ze kijken of de outfits goed staan of dat er nog geruild moet worden.

10.00 (ongeveer) kwam de dresser naar mij toe en kon ik gaan passen. Er waren 30 meisjes en ongeveer 8 dressers. Met elk meisje zijn ze meestal wel minimaal 20 minuten bezig. Alles moet perfect zitten, riempjes op de juiste hoogte, mouwen op de goede manier omgeslagen. Als alles goed zit, moet het nog goed gekeurd worden. Dat werd gedaan door Peter, hij regelde eigenlijk alles, hij had de leiding. Hij was de hele tijd druk bezig (zoals jullie waarschijnlijk allemaal begrijpen, met zo'n grote show), dus dan moet er nog even gewacht worden tot hij tijd heeft. Dit duurt dus allemaal vrij lang, vandaar dat je er zo lang van tevoren moet zijn. Bij Peter stonden ook hoofd make-up en hoofd haar. Ze moesten van iedereen individueel bedenken wat ze wilden. Je loopt even een stukje heen en weer en gaan dan bedenken wat ze willen. Bij mij was het heel naturel, er is niks met m'n haar gedaan en alleen een basis make-upje + wenkbrauwen.

Tijd kwijt :') Daarna doe je de kleding uit (niet zelf, dat wordt weer gedaan) en ga je kijken of er iemand vrij is om je make-up te doen. Na de make-up ga je door naar het haar. Toen was ik wel weer een uurtje verder.
Dan moest je naar de catwalk toe lopen. Daar stonden 2 mannen, die de choreografie hadden bedacht. Het was een vrij ingewikkelde, omdat iedereen weer een individu was. Er waren dus ook verschillende routes en je mocht elkaar inhalen en omver duwen. Die mannen hadden me ingedeeld in een groep die dezelfde choreografie had. Daar moest ik dat oefenen en daarna kon ik weer gaan.

13.00 Lunch time! Niet alleen maar worteltjes, maar ciabatta! Met pesto, mozzarella en tomaat, maar ook een broodje gezond of met brie en walnoten. Lekker uitgebreid dus :) De hele dag door kon je ook gewoon fruit en drinken pakken, dus eten in overvloed! Er wordt me wel altijd aangeraden door Fresh om zelf eten mee te nemen, omdat je niet weet wat er is en hoeveel er is. 

14.00 Generale repetitie! De generale repetitie was zonder de kleding,  maar wel al met de goede schoenen aan, zodat daar aan gewend kan worden. Ik had witte sneakers, dus vallen kon niet. Ik vind zelf hakken wel fijner lopen (eleganter, makkelijker), maar met sneakers hoef je natuurlijk niet bang te zijn uit te glijden op de gladde catwalk. De show werd 2 keer geoefend, met alle 30 meisjes. De jongste waren 13, de oudste wel 26 (o.i.d.). Van de 30 modellen waren er 12 van Fresh, dus dat is heel wat! 

14.30 Iedereen werd in de kleding gehesen. In de tussentijd is bijna alle kleding vermaakt. Terwijl wij rustig aan het lunchen en praten waren, is vrijwel alles ingenomen (bij mij was het veel te groot) of soms groter gemaakt. Er moesten nog wat riempjes gespoten worden, of schoenen geregeld. Toen iedereen klaar was moesten we in de line-up gaan staan, dus iedereen in de goede volgorde. Ik was 3e. Terwijl je in de rij staat, wordt de kleding nog gecontroleerd. De visagisten worden dan lichtelijk zenuwachtig, dus m'n make-up is toen nog 5 keer bijgewerkt. Ook werd er steeds opnieuw aan m'n haar geplukt, terwijl er niks aan was gedaan, haha. Backstage hingen er 2 grote televisies, zodat we konden zien hoe het ging op de catwalk. We zagen de zaal binnenstromen en toen kwamen de zenuwen toch wel een beetje.

15.00 Eindelijk! Waar je uren op hebt gewacht begint! De show! 
Aan het einde van de catwalk zaten alle fotografen. Als je loopt ziet dat eruit als een grote lichtgevende flits-wolk, wat het toch wel spannend maakt. Je zet je poker face op, in de hoop dat ze je zenuwen niet zien en tot nu toe is dat redelijk gelukt, al zeg ik het zelf. Helaas heb ik wel lomp gelopen, maar ik ben niet gevallen! Het ging best goed en ze zeiden dat ze me er de volgende keer ook weer bij willen, dus dat is een goed teken!

Foto: Team Peter Stigter (www.teampeterstigter.com)
Finale! Foto: Team Peter Stigter (www.teampeterstigter.com)


Voor meer foto's: www.aifw.nl (14 juli, Individuals. Ook is daar het filmpje van de show te zien)

Als jullie nog vragen hebben, dingen willen weten, laat gerust een comment achter! Wat vind je van dit stuk? Leuk om te lezen? Te lang? Meer foto's? Tell me, ik wil het graag weten! 
Zit je verder nog ergens mee, wil je graag een artikel lezen over een bepaald onderwerp? Je kan altijd een reactie achterlaten, of een mailtje sturen naar lalumiereblanche@hotmail.com

Au revoir!

Charlotte

1 opmerking: