03 augustus, 2011

An Officer and a Gentleman.

Hello dear readers,

Nu het zulk slecht weer is hier in Nederland, gaan veel mensen binnen zitten, films kijken, boeken lezen etc. daarom heb ik bedacht om een review te schrijven over de film An Officer and a Gentleman. Waarom deze film? Omdat ik hem zelf al best vaak heb gezien, en het een aardig oude film is waardoor waarschijnlijk niet heel veel mensen hem kennen. Wat ik persoonlijk zonde vind, omdat het echt een hele mooie roman is.

An Officer and a Gentleman is een film uit 1982, en is geschreven door Douglas Day Stewart. De hoofdpersonen in de film zijn;
Zack Mayo, ook wel Mayonaise genoemd in de film, raakt bevriend met Sid, krijgt iets met Paula, gespeeld door Richard Gere.
Paula Pokrifki, de vriendin van Lynette, werkt in de papierfabriek, krijgt iets met Zack, gespeeld door Debra Winger.
Sid Worley, raakt bevriend met Zack, krijgt iets met Lynette, gespeeld door David Keith.
Lynette Pomeroy, de vriendin van Paula, werkt in de papierfabriek, krijgt iets met Sid, gespeeld door Lisa Blount.
Emil Foley, de Sergeant van Port Rainier, gespeeld door Louis Gossett Jr.
En Casey Seeger, de enige vrouw die mee doet aan de officiersopleiding, gespeeld door Lisa Eilbacher.

Het verhaal gaat over Zack Mayo, die op jonge leeftijd zijn moeder verliest en dan bij zijn vader moet wonen. Zijn vader neemt altijd hoeren mee naar huis en doet helemaal niks met Zack, hij geeft Zack ook geen leuk leven.
Wanneer Zack is opgegroeid besluit hij mee te doen met de dertien weken lange officiersopleiding. Tijdens die opleiding sluit hij vriendschap met Sid Worley, een jongen die meedoet om de familietraditie te behouden, en Casey Seeger, de enige vrouwelijke kandidaat. Sergeant Emil Foley leert de groep wat ze moeten kunnen om officier te worden. Het is heel zwaar, en hierdoor leert de Sergeant de groep ook dat ze het niet alleen kunnen.
Wanneer Zack dit leert, wint hij zijn zelfrespect terug en geniet hij meer van het leven. Hij krijgt een vriendin, Paula, en leert het leven steeds beter kennen.
Paula en Lynette werken in de papierfabriek, zij hopen allebei een officier aan de haak te kunnen slaan om te ontsnappen aan dat werk.

Dit is ongeveer het verhaal. Ik vind het zelf een hele leuke film omdat het weer eens anders is dan de films van nu, die eigenlijk allemaal over ongeveer hetzelfde gaan. Het is ook zo dat het een oude film is, maar dat maakt het juist leuker vind ik, vooral omdat je ook ziet in de film dat het niet echt van deze tijd is.

Zack Mayo:

Paula Pokrifki:
Sid Worley:
Lynette Pomerov:
Emil Foley:
Casey Seeger:

Hierboven, zie je plaatjes uit de film, dit zijn alle hoofdpersonen.
Ik vind echt dat mensen die van een romantische film houden deze film gezien moeten hebben!

Ik hoop dat jullie hem gaan kijken!

Liefs,

Jetske

p.s. wat vinden jullie van mijn stukje? --> Te lang, te veel plaatjes, niet interessant, te weinig mening? Tell me! Dat wil ik namelijk erg graag weten, omdat ik dan kan kijken wat ik eraan kan doen en kan veranderen. Waardoor mijn volgende stukjes beter worden :).
Willen jullie een stukje over een bepaald onderwerp? Stuur een mailtje naar lalumiereblanche@hotmail.com dan kunnen we kijken wat we kunnen doen. Heb je tips nodig of wil je een review over iets, mail us!

 

1 opmerking:

  1. Ik heb deze film één keer gezien en ik was wel nog onder de indruk van... ik weet niet, het verhaal ofzo :p Mijn moeder zat de hele film te stuiteren omdat het één van haar favoriete is (:

    BeantwoordenVerwijderen